تاریخ انتشار : شنبه 8 شهریور 1399 - 20:40
کد خبر : 71585

آیین مذهبی الوداع الوداع در آستانه اشرفیه برگزار شد

آیین مذهبی الوداع الوداع در آستانه اشرفیه برگزار شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ همزمان با فرارسیدن نهمین روز از ماه محرم، آیین مذهبی و سنتی “الوداع الوداع “در حرم مطهر اقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) برادر امام هشتم شیعیان جهان برگزار شد. این آیین مذهبی شب گذشته در میان حزن و اندوه جمعی از عزاداران و سوگواران با رعایت پروتکل های

جارستان به نقل از ایرنا؛ همزمان با فرارسیدن نهمین روز از ماه محرم، آیین مذهبی و سنتی “الوداع الوداع “در حرم مطهر اقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) برادر امام هشتم شیعیان جهان برگزار شد.

این آیین مذهبی شب گذشته در میان حزن و اندوه جمعی از عزاداران و سوگواران با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

در این آیین مذهبی که با نوحه خوانی چند تن از مداحان اهل بیت (ع) همراه بود، شرکت کنندگان با برپایی سینه زنی در غم شهادت حضرت عباس (ع) یار و برادر سید الشهداء (ع) سوگواری کردند و به یاد جوانمردی ها و مظلومیت های آن حضرت اشک ماتم ریختند.

همچنین به این مناسبت آیین های سوگواری و عزاداری در گلزار شهداء آستانه اشرفیه، حسینیه ها، مساجد و دیگر بقاع متبرکه این شهرستان نیز با حضور عاشقان و عزاداران حسینی برگزار و نوای یا ابالفضل العباس (ع) در این منطقه طنین انداز شد.

همه ساله در تاسوعای حسینی شهر مذهبی آستانه اشرفیه پذیرای خیل کثیری از عاشقان و سوگواران از سراسر استان گیلان بود که امسال به جهت رعایت دستوالعمل های ستاد مقابله با کرونا، برگزاری آیین های عزاداری این ایام با محدودیت هایی (به منظور حفظ سلامت عزاداران) همراه شده است.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر از وجود ۶۱ بقعه متبرکه برخوردار بوده و در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.